Automatizmusok, folyamatoptimalizálás, költséghatékonyság. Az új kor üzleti vezérelvei, amelyek a technika vívmányaival párosulva lehetővé teszik az emberi tényező kizárását. Az élő munka drága, az emberi szó még drágább. De valóban így van ez? Hosszú távon valóban kifizetődő a közvetlen kapcsolat kizárása?

Mindenki a kapcsolatokról beszél és mindenki ezek fontosságát hangsúlyozza, legyen szó az üzleti vagy a magánélet bármely területéről. Ezzel szöges ellentétben áll viszont az a tendencia, amely egyre inkább megfigyelhető és sokkal inkább a teljes elidegenedés és elszigetelődés irányába halad. Tovább erősíti ezt az irányt a mostani koronavírussal terhelt időszak, amikor az egyébként elkerülhetetlen közvetlen kapcsolatokat is igyekszik mindenki kizárni és minimális szintre csökkenteni.

Ugyanakkor bárhova megyünk és bárhol, bármit szeretnénk elintézni, vagy éppen szolgáltatást igénybe venni, a személyes kiszolgálásra, a közvetlen kapcsolatra tartunk igényt. Mindig az embert keressük a gép mögött, akivel beszélni lehet, akinek el lehet magyarázni ügyes-bajos dolgainkat, aki segít, ha elakadunk bárhol egy folyamatban.

 

Az emberi szót, az odafigyelést nem lehet automatizálni, és ezért megfizethetetlen, ha valakinek a figyelmünket szenteljük.

 

Ezért értékelődnek fel azok a szolgáltatások és szolgáltatók, ahol, és akik veszik a fáradtságot és személyes kiszolgálást, szolgáltatást biztosítanak az ügyfeleknek. Kivételesnek érezzük magunkat, ha személyes tanácsadót biztosít valamelyik cég, ami hosszú távú kötődést és kapcsolatot eredményez. És végső soron ez az, amire mindenki törekszik, hiszen erre lehet stabil szolgáltatást és a stabil üzletet alapítani.

 

Fokozottan érvényes mindez a fordítási megbízásokra, mivel a fordításra leadott szövegek esetében szinte kivétel nélkül a legbizalmasabb (céges vagy magánjellegű) dokumentumok átadása valósul meg.

 

Ebben az esetben még inkább fontos, hogy legyen valaki, aki a kezünket fogja, aki nem csupán az ügyintézésben segít, de a tapasztalatok alapján gyakorlati tanáccsal is szolgálhat. Biztosnak kell lennünk abban, hogy van ott valaki, aki hús-vér, aki egyből felveszi a telefont, ha kérdésünk van, és azonnal válaszol az üzeneteinkre, ha elakadnánk valahol.

Ne érje be senki kevesebbel, legyen ez elvárás is. Mindenki megérdemli az emberi hangot, az odafigyelést és a személyes kiszolgálást. A legstabilabb alapok pedig mindig a közvetlen emberi kapcsolatokon nyugszanak.